365mag.ro logo

Cărţi Filme Muzică Diverse
CARTI RARE

Albatros Moartea baroanei Category: carti Product #: 322 4.6 stars, based on 52 reviews Regular price: 4 LEI 2 (Sale ends ) Available from: Executive Objects Condition: Previously owned, in excellent condition In stock! Order now!
carti / Beletristica - Critica

Moartea baroanei

Preţul iniţial: 4 lei
Preţul: 2 lei, (Economie: 2 lei)
Editură:  Albatros
Cartea a fost tipărită în anul 1988 în 277 pagini şi este uzată.
În stoc Cartea se află pe stoc şi poate fi comandată, urmând să ajungă la dumneavoastră în 1-7 zile.

Plata se va efectua prin ramburs la primirea coletului.
Share/Bookmark

Moartea baroanei de Fay J. Stefan

Cartea este putin uzata la cotor.

Stefan Fay s-a nascut in 1919 la Seuca (jud. Mures). A urmat patru clase la Liceul Militar „N. Filipescu“ de la Manastirea Dealului, doi ani la Academia de Arte Frumoase din Bucuresti (desen si sculptura) cu practica in atelierul sculptorului lon Jalea; audient la cateva cursuri universitare (sociologie, filozofie, precum si anatomie la Facultatea de Medicina). Debuteaza in literatura cu reportaje si povestiri, in 1952 devine membru al Uniunii Scriitorilor (demisioneaza in 1956); redactor la Editura C.C.S., de unde este disponibilizat in 1958. Dupa un timp de somaj greu, exercita diverse ocupatii, picteaza decoruri de teatru, afise; participa in echipa pictorului Vasile H. Rudeanu la pictarea si renovarea bisericilor: Ghighiu, Titu, Patriarhie, Capela Ghencea-Militari, Sf. Elefterie etc. In 1959 este angajat bibliotecar tehnic la ICSIM, de unde va iesi la pensie in 1981. In aceasta perioada urmeaza Scoala Populara de Arta din Bucuresti, sectia pictura. Colaboreaza la publicatii din tara si strainatate (Franta, USA, Canada) cu materiale de cultura. Este membru al Uniunii Scriitorilor din Romania si membru al Academiei Romano-Americane.

Fragmente carte:
Murica îsi tîrseste picioarele. Trece prin sera podita cu caramida rosie, si intra în bucatarie. Ce face doamna ? Moare !

Baroana murea.

Trasura plecase la Ludus dupa doctorul Kovacs : 14 kilometri. Nu se întorsese înca. Dar pe o asemenea ploaie, e greu sa-ti închipui ca doctorul va porni la drum.

Pe patul ei de moarte batrîna baroana e singura. Ca orice om pe patul de moarte.

Pragul trebuie sa-l treci singur. Asa cum ai trecut hotarul, din drumul praf os al Bechesului pe pamîntul mosiei. Singura.

Ai mers de-a lungul santului, pe drumul tarii, între ogoarele oamenilor întinse ca niste presuri Ia uscat si fîncata mosiei. Caleai a plimbare voioasa si libera, si oamenii din sat te salutau cu banuiala si bunavointa caci erai frumoasa si aveai calcatura sprintena. Si deodata ai fost dincolo, pe pamîntul castelului. Calcatura ti s-â schimbat, s-a facut apasata si stapîna. Imbracasesi semetia ca pe o rochie în care parca te hotarîsesi sa imbatrînesti. Cu prestanta ! Cum ai trecut santul nimeni n-a vazut. Nici macar Cabriela, fetita lui Simion Kemeny, pe care dumneata o cresteai acum. Dar poate ca ea era prea mica sa observe asemenea lucruri - abia împlinise un an ! - macar ca, la copiii mici. mai cu seama la fetitele mici, vîrsta nu conteaza daca e sa simta drumul fericit ori nefericit al vietii care îi asteapta.

Recomandări
Noutăţi

Caută: