Disponibilitate:  nedisponibila

Preț:  15,00 LEI

Modalitați de transport:
• 15,90 lei - prin Curier rapid (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)
• 13,90 lei - prin Easybox Sameday (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)

Editura:

Anul apariției: 2007

ISBN: 1841-7779

Categorii: Reviste, Drept

Descriere

Au fost publicate modificările Codului fiscal ce vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2008. Un aspect important care atrage atenţia se referă la eliminarea scutirii inverse în cazul lucrărilor de construcţii montaj şi al livrărilor de clădiri, părţilor de clădire şi terenurilor de orice fel pentru care se aplică regimul de scutire. Prestatorii de lucrări de construcţii montaj vor zice că poate este mai bine, fiindcă tot anul au avut conflicte cu clienţii şi chiar cu organele de control (mai ales în cazul controlului pentru rambursarea TVA) ca urmare a poziţiilor contradictorii avute în încadrarea unor operaţiuni. Statul se bucură că va încasa mai repede taxa pe valoarea adăugată. Totuşi, indiferent de motivul ce a dus la această măsură (lipsa de resurse bugetare �" mai ales că livrările de construcţii noi au luat amploare �", existenţa neclarităţilor în încadrarea lucrărilor în lucrări de servicii montaj pentru care se aplică taxarea inversă �" chiar dacă o parte au fost rezolvate prin prevederi legale �" sau orice alte motive) trebuie totuşi remarcat că, încă, statul nu este pregătit să fie consecvent în multe măsuri luate. Chiar dacă taxarea inversă era prezentată ca o măsură în sprijinul contribuabililor, o măsură ce duce la simplificarea procedurilor fiscale în cazul TVA şi a controlului, se pare că lipsa de resurse bugetare (fie prin diferite forme de evaziune fiscală, mai mult sau mai puţin legală, fie prin amânarea la infinit a plăţii TVA către buget) a dus la renunţarea la ea în aceste cazuri. Arătăm că suntem europeni, preluăm prevederi fiscale europene, ne lăudăm cu ele, dar apoi spunem că, totuşi, poate ne-am grăbit, că mai sunt state în Uniunea Europeană care nu aplică aceste măsuri şi aşa dăm înapoi, modificăm legislaţia fiscală plecând în special de la considerente politice (fundamentarea bugetului de stat este mai mult o operaţiune politică decât economică). în sprijinul acestei afirmaţii este şi măsura de amânare a datei de la care se va generaliza taxarea inversă la import (în condiţiile în care am început anul 2007 cu taxarea inversă generalizată în cazul importului, dar apoi s-a revenit asupra acestei decizii). Unde vom ajunge? La eliminarea taxării inverse şi în cazul achiziţiilor intracomunitare? Şi când ne gândim că la nivelul Uniunii Europene se pune problema ca la un moment dat să se ajungă la generalizarea taxării inverse în cazul taxei pe valoarea adăugată. Să sperăm că la acel moment vom fi europeni nu doar geografic.


Comandă online Curierul fiscal, nr. 11/2007 la 15,00 lei, tiparită la editura CH Beck în anul 2007 isbn 1841-7779. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Curierul fiscal, nr. 11/2007 nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.