Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 39,00 LEI
Autor(i): Luigi Pirandello
Editura: Art
Colecția: Laur
Anul apariției: 2007
Nr. pagini: 360 pagini
Tip copertă: tare
ISBN: 9789731240916
Categorii: Teatru, Beletristică și critică
Teatrul lui Luigi Pirandello izvorăşte dintr-o singură convingere, aceea că viaţa însăşi este o farsă, o ficţiune foarte asemănătoare cu ceea ce se desfăşoară pe scenă. Astfel, anormalul conduce la o frustrare tot mai acută a individului. Personajele cad în maniacal, nebunia în stare latentă devine o realitate lăuntrică, tangentă condiţiei umane, iar individul se lasă în permanenţă copleşit de conflicte interioare incurabile. Realitatea este pusă în discuţie, viaţa, printre atâtea aparenţe, îşi pierde consistenţa şi se transformă într-o fantasmagorie mecanică. Anxietatea, schizofrenia şi inadecvarea devin repere ale teatrului său autoreferenţial.
Prezenta ediţie reuneşte cele mai importante piese ale lui Pirandello, în traducerea unui critic de teatru avizat, Alice Georgescu: Şase personaje în căutarea unui autor, Astă seară se improvizează, Henric al IV-lea, Să-i îmbăcăm pe cei goi şi Liolá
Comandă online Sase personaje in cautarea unui autor si alte piese la 39,00 lei scrisă de Luigi Pirandello, tiparită la editura Art face parte din colecția Laur. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Sase personaje in cautarea unui autor si alte piese nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Sunt multe scrierile care inversează punctele de vedere încetățenite până la un punct, pentru a confrunta citiorul (în cazul de față și spectatorul) cu anumite aspecte care nu rezolvă apăsarea interioară creată. În piesa de teatru Șase personaje în căutarea unui autor Luigi Pirandello (1867-1930) aprofundează teme dragi: relativitatea vieții și abolirea valorilor absolute. Adevărul sau minciuna sunt într-o permanentă interschimbare în funcție de cel care le manevrează, lucru care duce la punerea sub semnul intrebării a tot ceea ce înseamnă mediu înconjurător. Un om viu este mai real decât un personaj? Nu, nu e pusă greșit întrebarea, pentru că în această piesă personajul este cel care se materializează din interiorul cortinei punând în penumbră actorul. Dacă în romanul autobiografic Unul, nici unul, o sută de mii autorul merge din interior spre exterior aruncând în aer relațiile de prietenie sau mariaj construite de-a lungul timpului datorită dorinței lui de a-și găsi numitorul comun al ființei în fața diferitelor situații în care se manifestă de-a lungul unei zile, în piesa Șase personaje... autorul pornește din nebuloasa lume imaginară spre limanul realității încercând să zguduie conștiința unei lumi previzibile. Viziunea din această piesă este romantică pentru că întrupează personajul, îi oferă viață proprie, chiar dacă limitată de liniile trasate de autor dar îmbogățită de multitudinea de cititori/spectatori care îi oferă mereu altă semnificație. Astfel autorul devine mai puțin real decât personajul creat, mai puțin dramatic dacă nu chiar, demn de milă. Aceasta este o dilemă care l-a preocupat intens pe autor. Șase personaje misterioase apar în toiul unei repetiții obișnuite a unei piese de teatru obscure. Ele nu iau cu asalt scena, dar încetul cu încetul se impun în mijlocul actorilor profesioniști (?), mânați de calvarul de a repeta piesa necontenit, piesă care pare a fi chiar realitatea lor permanentă. De cealaltă parte actorii sunt infectați de trăirile care încep să pună stăpânire pe scenă dinspre personaje, iau în primire fiecare câte unul pe care îl studiază amănunțit chiar dacă le poartă sentimente nu prea cordiale. Totul devine ambiguu si treptat, tensionant. Dacă pe scenă moartea este reală până cade cortina și se aprind luminile, în mijlocul personajelor moartea este reală dar în același timp istoria se poate lua de la capăt de alți actori cu același deznodământ, și tot așa. Căutarea autorului este de fapt căutarea unui sens, unei direcții care să ofere vieții legimitate. Spre deosebire de așteptarea lui Godot unde personajele se opresc din a-și trăi viața, limitându-se la jocuri în sala de așteptare, personajele aflate în căutarea autorului își continuă travaliu, luptele interioare, acțiunile, dramele, tragediile, fricile, într-un cuvânt: viața. Așa cum pare ea, lipsită de orizont. Chiar și atunci când improvizează (v. Astă-seară se improvizează) personajele lasă aceeași impresie de Sisifi moderni care nu contenesc să întrebe, uneori pe față, alteori printre rânduri: Unde e autorul?. Nu contează cine anume este, cât anume trăiește, atâta timp cât cineva stă asupra lor (personajelor) și le conturează caracterele, personajele se consideră salvate dar nu vindecate.
Giustino Roncella. Batrini si tineri
Eminescu
Luigi Pirandello
635 pagini
An: 1988
Iubirea lui
Hyperion
Luigi Pirandello
210 pagini
An: 1994
Exclusa
Eminescu
Luigi Pirandello
252 pagini
An: 1983
Pacatul
Orizonturi
Luigi Pirandello
9789737363183
205 pagini
An: 2016
Salul negru - Nuvele
Editura pentru Literatura Universala
Luigi Pirandello
532 pagini
An: 1966
Drama istorica universala si nationala
Eminescu
Ion Zamfirescu
298 pagini
An: 1976
Panorama dramaturgiei universale
Enciclopedica Romana
Ion Zamfirescu
610 pagini
An: 1973
Istoria universala a teatrului, Volumul II, Evul mediu, Renasterea (I)
Editura pentru Literatura Universala
Ion Zamfirescu
438 pagini
An: 1966
A cincea lebada, Volumul I
Eminescu
Paul Everac
404 pagini
An: 1982
Istoria universala a teatrului, Volumul al III-lea, Renasterea (II), Reforma, Barocul, Clasicismul
Editura pentru Literatura Universala
Ion Zamfirescu
622 pagini
An: 1968
Pentru Europa. Integrarea Romaniei. Aspecte ideologice si culturale
Polirom
Adrian Marino
224 pagini
An: 1995
James Bond Moonraker
Universala
Ian Fleming
254 pagini
An: 2010
Vraja interzisa
Alcris
Patricia Wilson
205 pagini
An: 1996
Si stelele plang...
Alcris
Sara Craven
150 pagini
An: 1998
Sa lasam dragostea deoparte
Alcris
Lindsay Armstrong
198 pagini
An: 1995