Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 29,50 LEI
Autor(i): Adriana Baban
Editura: Asociatia de Stiinte Cognitive din Romania
Colecția: Consiliere scolara
ISBN: 978-973-7973-65-8
Categorii: Ghiduri profesori, Învățamânt - Educație, Metodica si ghiduri pentru profesori
Cuprins
Rezumat în limba engleză
Cuvânt înainte
Capitolul 1: Rolul consilierii educaÅ£ionale în procesul formativ (Adriana Băban)
1.1. învăţământ tradiÅ£ional vs. învăţământ modern
1.2. Nevoia de consiliere educaţională
Capitolul 2: Consiliere psihologică şi consiliere educaţională (Adriana Băban)
2.1. Delimitări conceptuale
2.2. Caracteristicile consilierii
2.3. Obiectivele consilierii
Capitolul 3: Principii şi metode de consiliere (Domnica Petrovai, Adriana Băban)
3.1. Pregătirea consilierului
3.2. Atitudinile consilierului
3.3. Abilităţile consilierului
3.4. Proiectarea activităţilor de consiliere
3.5. Metode de lucru în consiliere
Capitolul 4: Elemente de psihologia dezvoltării (Oana Benga)
4.1. Conceptul de dezvoltare
4.2 Deficit vs. diferenţă în dezvoltare
4.3 Etapele de dezvoltare
Capitolul 5: Personalitatea copilului şi adolescentului (Adriana Băban, Viorel Mih)
5.1. Dinamica dezvoltării personalităţii
5.2. Nivelele de abordare a personalităţii
5.3. Nivelul cognitiv
5.4. Nivelul emoţional
5.5. Nivelul comportamental
5.6. Interacţiunea nivelelor
Capitolul 6: Autocunoaştere şi dezvoltare personală (Adriana Băban, Domnica Petrovai)
6.1. Principiile psihologiei centrate pe persoană
6.2. CunoaÅŸterea de sine ÅŸi imaginea de sine
6.3. Metode de autocunoaÅŸtere
6.4. AutocunoaÅŸtere ÅŸi intercunoaÅŸtere
6.5. Stima de sine
6.6. Abuzul emoÅ£ional ÅŸi fizic: obstacol major în formarea stimei de sine
Capitolul 7: Comunicare şi conflict (Adriana Băban, Domnica Petrovai)
7.1. Rolul comunicării
7.2. Modalităţi de ameliorare a comunicării
7.3. Conflictul ÅŸi managementul conflictului
7.4. Deficitul de comunicare şi riscul pentru suicid la copii şi adolescenţi
Capitolul 8: Rezolvarea de probleme (Domnica Petrovai)
8.1. Conceptul de problemă
8.2. Procesul rezolutiv
Capitolul 9:Stilul de viaţă (Domnica Petrovai, Adriana Băban)
9.1. Stil de viaţă sanogen şi stil de viaţă patogen
9.2. Rolul programelor de prevenÅ£ie a îmbolnăvirilor ÅŸi a educaÅ£iei pentru sănătate
9.3 Fumatul şi dependenţa de nicotină
9.4. Alcoolul şi dependenţa de alcool
Drogurile şi dependenţa de droguri
Capitolul 10: Psihosexualitatea (Adriana Băban, Domnica Petrovai)
10.1. Sexualitatea dimensiune complexă a fiinţei umane
10.2. Scopul educaţiei sexuale
10.3. Tematica orelor de educaţie sexuală
10.4. Prevenţia abuzului sexual
10.5. Obstacole în realizarea educaÅ£iei sexuale
Capitolul 11: Strategii de învăţare (Gabriela Lemeni)
11.1. Ce sunt strategiile de învăţare?
11.2. Modalităţi de selectare a strategiilor de învăţare
11.3. Deprinderi eficiente de studiu
11.4. Ce ne motivează pentru studiu?
Capitolul 12: Stresul şi controlul stresului (Adriana Băban)
12.1. Ce este stresul?
12.2. Componentele stresului
12.3. Modalităţi de management al stresului
Capitolul 13: Creativitatea ÅŸi stimularea comportamentului creativ (Viorel Mih)
13.1. Noţiuni introductive
13.2. Mituri despre creativitate
13.3. Abordarea creativităţii
13.4. Åžcoala ÅŸi creativitatea
13.5. Metode de stimulare a creativităţii
Capitolul 14: Managementul clasei (Domnica Petrovai, Gabriela Lemeni)
14.1. Strategiile preventive
14.2. Strategii de modificare comportamentală
Capitolul 15: Orientarea pentru carieră (Gabriela Lemeni)
15.1. Specificul activităţilor de orientare
15.2. Construcţia identităţii vocaţionale
15.3. Investigarea caracteristicilor personale relevante pentru carieră
15.4. Comportamentul explorator
15.5. Decizia de carieră
Capitolul 16: Model de programă pentru orele de consiliere şi orientare sau dirigenţie (Adriana Băban, Domnica Petrovai, Gabriela Lemeni)
16.1. Obiective cadru, de referinţă şi operaţionale pentru clasele I II; conţinuturi şi sugestii metodologice
16.2. Obiective cadru, de referinţă şi operaţionale pentru clasele III VI; conţinuturi şi sugestii metodologice
16.3. Obiective cadru, de referinţă şi operaţionale pentru clasele VII IX; conţinuturi şi sugestii metodologice
16.4. Obiective cadru, de referinţă şi operaţionale pentru clasele X XII; conţinuturi şi sugestii metodologice
Anexe: fiÅŸe de lucru pentru elevi
Prezentare
Ghidul se adresează în primul rând profesorilor care doresc să desfăşoare la clasă activităţi de consiliere şi orientare. Totodată, este un instrument teoretic şi practic deosebit de util pentru orice profesor, pedagog, diriginte, consilier sau psiholog. Ghidul oferă o informaţie bogată şi actuală, metode concrete de lucru, programă şcolară detaliată pentru cele patru cicluri de dezvoltare, fişe şi chestionare pentru elevi. Prin sinteza reperelor de psihologie educaţionala pe care o realizează şi prin caracterul ei aplicativ, cartea este utilă oricarui părinte sau adult interesat de: autocunoaştere, personalitatea copilului şi a adolescentului, rezolvarea de probleme, comunicare, managementul conflictelor, psihosexualitate, controlul stresului, strategii de învăţare, stimularea comportamentului creativ, orientarea în carieră.
Comandă online CONSILIERE EDUCATIONALA. Ghid metodologic pentru orele de dirigentie si consiliere la 29,50 lei scrisă de Adriana Baban, tiparită la editura Asociatia de Stiinte Cognitive din Romania face parte din colecția Consiliere scolara. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul CONSILIERE EDUCATIONALA. Ghid metodologic pentru orele de dirigentie si consiliere nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Managementul comportamentelor si optimizarea motivatiei pentru invatare
Asociatia de Stiinte Cognitive din Romania ASCR
Oana Benga, Adriana Baban, Adrian Opre
9786068244907
196 pagini
An: 2015
Metodica predarii fizicii in scoala generala de 8 ani
Didactica si Pedagogica
356 pagini
An: 1964
Practica manageriala in invatamantul superior
Univers Enciclopedic
Stefan Buzarnescu
430 pagini
An: 2004
25 Ani de Invatamint superior Agronomic la Craiova (1948-1973)
Craiova
Universitatea din Craiova, Ministerul Educatiei si Invatamantului
142 pagini
An: 1973
Culegere de teme pentru educatia cetateneasca. Clasa a VII-a. Pentru uzul profesorilor
Didactica si Pedagogica
104 pagini
An: 1961
Statutul personalului didactic - Text reactualizat
Tribuna Invatamantului
Stefan Militaru
128 pagini
An: 206
Caiet de Informare Matematica Nr. 2, Volumul II/1973
Bucuresti
Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973
Comentarii matematice - Cum ne pregatim pentru sustinerea examenelor?
Politehnica
Constantin Udriste, Oltin Dogaru
199 pagini
An: 1995
Dimensiuni sociale si aspecte institutionale ale educatiei
Sitech
Irina Maciuc
150 pagini
An: 2000
Aspecte de pedagogie si metodica aplicabile in domeniul ordine si siguranta publica
Sitech
Catalin Enuta
154 pagini
An: 2018
Metodica predarii fizicii in scoala generala de 8 ani
Didactica si Pedagogica
356 pagini
An: 1964
Elemente de Analiza Matematica (Versiune preliminara a capitolelor I-V)
Universitatea din Bucuresti
Ion Colojoara
272 pagini
An: 1974
Equations Integrales de la Theorie de L'Elasticite (Parton, Perline)
MIR
V. Parton, P. Perline
323 pagini
An: 1983
Caiet de Informare Matematica Nr. 2, Volumul II/1973
Bucuresti
Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973
Caiet de Informare Matematica Nr. 3, Volumul II/1973
Bucuresti
Caius Iacob, Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973
Lucrarile Seminarului itinerant de ecuatii functionale, aproximare si convexietate, Timisoara 1980
Timisoara
319 pagini
An: 1980