Disponibilitate:  nedisponibila

Preț:  nedisponibil LEI

Modalitați de transport:
• 15,90 lei - prin Curier rapid (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)
• 13,90 lei - prin Easybox Sameday (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)

Autor(i): ,

Editura:

Colecția: Psihologie practica

Anul apariției: 2009

Nr. pagini: 460 pagini

ISBN: 9789737073365

Categorii: Psihologie, Dezvoltare personala, Carte nefolosită, Parenting

Cuprins

Introducere
Copilul - trăirile şi dezvoltarea sa

I. Angoasa primară

1. Regres din regret
2. Timpul organic ÅŸi timpul arhaic
3. RelaÅ£ia „mami"–mediu vital
4. Principalele legări din simbioza primară
4.1. îmbrăţiÅŸarea
4.2. Laptele-uniune
4.3. Ochiul, deochiul din frunte
4.4. Preverbalul comunicativ
4.5. Limba maternă — un spaÅ£iu de vieÅ£uire
5. Spaţiul copilului şi corpul mamei
5.1. Casa
5.2. Curtea
5.3. Drumul
5.4. Mişcări de acoperire a spaţiului arhaic

II. Angoasa de abandon

1. Poarta către separare
2. Caracteristici ale separării
2.1. Timpul secvenţial
2.2. Spaţiul separaţiei
2.3. Obiectul-mediu
2.4. Constanţa obiectului
3. Achiziţii specifice separării
3.1. MiÅŸcarea de identificare ÅŸi separare
3.2. Controlul sfincterian
3.3. Hrănirea — de la supt către autoservire106
3.4. Gura — rost lipsit de sân
3.5. Limbajul — comunicare întru separare
4. Elemente de sprijin pentru separare
4.1. Trăirile mamei
4.2. TerÅ£ul ÅŸi importanÅ£a lui în simbioză
4.3. Rolul tatălui în simbioză
5. Jocul
5.1. Jocul şi forma rotundă
5.2. Jocuri de control sfincterian
5.3. Jocurile de motricitate grosieră
5.4. Mâncarea-joc ÅŸi jocul cu mâncarea
5.5. Limbajul „an-tan-te"

III. Teama de necunoscut

1. Rolul mamei în conÅ£inerea spaimei
1.1. Comportamente materne de neconţinere 228
1.2. Capacitatea de anticipare a copilului
2. Jocuri de asigurare
2.1. Repetiţii asiguratoare
2.2. Jocuri de prezentare ÅŸi de rol
2.3. Surprize ÅŸi cadouri
2.4. Absenţe ale jocului şi disfuncţiile sale
3. CunoaÅŸterea ca apărare în faÅ£a necunoscutului 249
3.1. Transferul
3.2. învăţarea ÅŸi spiritul de cercetare
3.3. Cuminecarea — comunicare
4. Modalităţi sociale de gestionare a spaimei
4.1. Conformismul
4.2. „Haina face pe om"
4.3. Animalul, totemul, masca
4.4. Ritualul
4.5. Interfaţa socială
4.6. Grupări şi apartenenţe
4.7. Metamorfozarea socială a spaimelor individuale

IV. Teama de moarte

1. Deschiderea timpului vremelnic
1.1. Timpuri şi imagini ale morţii
1.2. O nouă polaritate: timp istoric – timp subiectiv
2. Zbaterea mamei între moarte ÅŸi nemurire
3. Apărări în faÅ£a morÅ£ii
4. Achiziţii şi interese specifice
4.1. Capacitatea de a distinge viul de neviu
4.2. Animismul, tehnicismul ÅŸi creativitatea 344
4.3. Simţul timpului şi al istoriei
4.4. Polarizarea afectivă ÅŸi importanÅ£a bătrânului
5. Utilitatea simbolicului
5.1. Importanţa basmului
5.2. Caracteristici ale vizualului

V. Angoasa de pierdere a integrităţii corporale

1. Corpul — loc al eului
1.1. Reprezentarea corpului
1.2. Stăpânii corpului
2. AchiziÅ£ii în dezvoltare
2.1. Limbajul trupului
2.2. Aderarea la umanitate
2.3. Transformarea spaimei în grijă
2.4. Turnul Babel
2.5. Acţiunea, implicarea, participarea
3. Forme şi manifestări ale spaimei
3.1. Ipohondrie ÅŸi îngrijorări
3.2. Frici, coÅŸmaruri, temeri
4. Elemente de echilibru ÅŸi asigurare
4.1. Limitatori ai eului
4.2. Superstiţia
4.3. Refularea limbii materne
4.4. Jocuri de asigurare

Bibliografie

Descriere

Cum înţelege mama ce îi «spune» nou-născutul său?
Ce relaţie este între cântec şi descântec?
Care e semnificaţia imaginii din icoană?
Cine sunt ciclopii din vise şi mitologie?
De ce adoră copiii baloanele şi bomboanele?
Care sunt spaimele noastre profunde?
Care sunt sursele superstiţiilor noastre?
De ce suntem creativi?
Ca părinţi, creşterea copilului ne relevă adevăruri nebănuite despre noi înşine, dar şi despre miturile şi credinţele umanităţii în general.

dr. Speranţa Farca este psihanalist specializat în relaţia mamă–copil, cercetător la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, conf. univ. dr. (asociat) la Departamentul pentru Formarea Cadrelor Didactice al UNArte Bucureşti


Cuprins:


Introducere
Copilul — trăirile şi dezvoltarea sa

I. Angoasa primară

1. Regres din regret
2. Timpul organic şi timpul arhaic
3. Relaţia „mami"–mediu vital
4. Principalele legări din simbioza primară
4.1. Îmbrăţişarea
4.2. Laptele-uniune
4.3. Ochiul, deochiul din frunte
4.4. Preverbalul comunicativ
4.5. Limba maternă — un spaţiu de vieţuire
5. Spaţiul copilului şi corpul mamei
5.1. Casa
5.2. Curtea
5.3. Drumul
5.4. Mişcări de acoperire a spaţiului arhaic

II. Angoasa de abandon

1. Poarta către separare
2. Caracteristici ale separării
2.1. Timpul secvenţial
2.2. Spaţiul separaţiei
2.3. Obiectul-mediu
2.4. Constanţa obiectului
3. Achiziţii specifice separării
3.1. Mişcarea de identificare şi separare
3.2. Controlul sfincterian
3.3. Hrănirea — de la supt către autoservire106
3.4. Gura — rost lipsit de sân
3.5. Limbajul — comunicare întru separare
4. Elemente de sprijin pentru separare
4.1. Trăirile mamei
4.2. Terţul şi importanţa lui în simbioză
4.3. Rolul tatălui în simbioză
5. Jocul
5.1. Jocul şi forma rotundă
5.2. Jocuri de control sfincterian
5.3. Jocurile de motricitate grosieră
5.4. Mâncarea-joc şi jocul cu mâncarea
5.5. Limbajul „an-tan-te"

III. Teama de necunoscut

1. Rolul mamei în conţinerea spaimei
1.1. Comportamente materne de neconţinere 228
1.2. Capacitatea de anticipare a copilului
2. Jocuri de asigurare
2.1. Repetiţii asiguratoare
2.2. Jocuri de prezentare şi de rol
2.3. Surprize şi cadouri
2.4. Absenţe ale jocului şi disfuncţiile sale
3. Cunoaşterea ca apărare în faţa necunoscutului 249
3.1. Transferul
3.2. Învăţarea şi spiritul de cercetare
3.3. Cuminecarea — comunicare
4. Modalităţi sociale de gestionare a spaimei
4.1. Conformismul
4.2. „Haina face pe om"
4.3. Animalul, totemul, masca
4.4. Ritualul
4.5. Interfaţa socială
4.6. Grupări şi apartenenţe
4.7. Metamorfozarea socială a spaimelor individuale

IV. Teama de moarte

1. Deschiderea timpului vremelnic
1.1. Timpuri şi imagini ale morţii
1.2. O nouă polaritate: timp istoric – timp subiectiv
2. Zbaterea mamei între moarte şi nemurire
3. Apărări în faţa morţii
4. Achiziţii şi interese specifice
4.1. Capacitatea de a distinge viul de neviu
4.2. Animismul, tehnicismul şi creativitatea 344
4.3. Simţul timpului şi al istoriei
4.4. Polarizarea afectivă şi importanţa bătrânului
5. Utilitatea simbolicului
5.1. Importanţa basmului
5.2. Caracteristici ale vizualului

V. Angoasa de pierdere a integrităţii corporale

1. Corpul — loc al eului
1.1. Reprezentarea corpului
1.2. Stăpânii corpului
2. Achiziţii în dezvoltare
2.1. Limbajul trupului
2.2. Aderarea la umanitate
2.3. Transformarea spaimei în grijă
2.4. Turnul Babel
2.5. Acţiunea, implicarea, participarea
3. Forme şi manifestări ale spaimei
3.1. Ipohondrie şi îngrijorări
3.2. Frici, coşmaruri, temeri
4. Elemente de echilibru şi asigurare
4.1. Limitatori ai eului
4.2. Superstiţia
4.3. Refularea limbii materne
4.4. Jocuri de asigurare

Bibliografie



Comandă online Ce trăieşte copilul şi ce simte mama lui scrisă de Speranta Farca , Speranţa Farca, tiparită la editura Trei face parte din colecția Psihologie practica. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Ce trăieşte copilul şi ce simte mama lui nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.