Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: nedisponibil LEI
Autor(i): Speranta Farca , Speranţa Farca
Editura: Trei
Colecția: Psihologie practica
Anul apariției: 2009
Nr. pagini: 460 pagini
ISBN: 9789737073365
Categorii: Psihologie, Dezvoltare personala, Carte nefolosită, Parenting
Introducere
Copilul - trăirile şi dezvoltarea sa
I. Angoasa primară
1. Regres din regret
2. Timpul organic ÅŸi timpul arhaic
3. RelaÅ£ia „mami"–mediu vital
4. Principalele legări din simbioza primară
4.1. îmbrăţiÅŸarea
4.2. Laptele-uniune
4.3. Ochiul, deochiul din frunte
4.4. Preverbalul comunicativ
4.5. Limba maternă — un spaÅ£iu de vieÅ£uire
5. Spaţiul copilului şi corpul mamei
5.1. Casa
5.2. Curtea
5.3. Drumul
5.4. Mişcări de acoperire a spaţiului arhaic
II. Angoasa de abandon
1. Poarta către separare
2. Caracteristici ale separării
2.1. Timpul secvenţial
2.2. Spaţiul separaţiei
2.3. Obiectul-mediu
2.4. Constanţa obiectului
3. Achiziţii specifice separării
3.1. MiÅŸcarea de identificare ÅŸi separare
3.2. Controlul sfincterian
3.3. Hrănirea — de la supt către autoservire106
3.4. Gura — rost lipsit de sân
3.5. Limbajul — comunicare întru separare
4. Elemente de sprijin pentru separare
4.1. Trăirile mamei
4.2. TerÅ£ul ÅŸi importanÅ£a lui în simbioză
4.3. Rolul tatălui în simbioză
5. Jocul
5.1. Jocul şi forma rotundă
5.2. Jocuri de control sfincterian
5.3. Jocurile de motricitate grosieră
5.4. Mâncarea-joc ÅŸi jocul cu mâncarea
5.5. Limbajul „an-tan-te"
III. Teama de necunoscut
1. Rolul mamei în conÅ£inerea spaimei
1.1. Comportamente materne de neconţinere 228
1.2. Capacitatea de anticipare a copilului
2. Jocuri de asigurare
2.1. Repetiţii asiguratoare
2.2. Jocuri de prezentare ÅŸi de rol
2.3. Surprize ÅŸi cadouri
2.4. Absenţe ale jocului şi disfuncţiile sale
3. CunoaÅŸterea ca apărare în faÅ£a necunoscutului 249
3.1. Transferul
3.2. învăţarea ÅŸi spiritul de cercetare
3.3. Cuminecarea — comunicare
4. Modalităţi sociale de gestionare a spaimei
4.1. Conformismul
4.2. „Haina face pe om"
4.3. Animalul, totemul, masca
4.4. Ritualul
4.5. Interfaţa socială
4.6. Grupări şi apartenenţe
4.7. Metamorfozarea socială a spaimelor individuale
IV. Teama de moarte
1. Deschiderea timpului vremelnic
1.1. Timpuri şi imagini ale morţii
1.2. O nouă polaritate: timp istoric – timp subiectiv
2. Zbaterea mamei între moarte ÅŸi nemurire
3. Apărări în faÅ£a morÅ£ii
4. Achiziţii şi interese specifice
4.1. Capacitatea de a distinge viul de neviu
4.2. Animismul, tehnicismul ÅŸi creativitatea 344
4.3. Simţul timpului şi al istoriei
4.4. Polarizarea afectivă ÅŸi importanÅ£a bătrânului
5. Utilitatea simbolicului
5.1. Importanţa basmului
5.2. Caracteristici ale vizualului
V. Angoasa de pierdere a integrităţii corporale
1. Corpul — loc al eului
1.1. Reprezentarea corpului
1.2. Stăpânii corpului
2. AchiziÅ£ii în dezvoltare
2.1. Limbajul trupului
2.2. Aderarea la umanitate
2.3. Transformarea spaimei în grijă
2.4. Turnul Babel
2.5. Acţiunea, implicarea, participarea
3. Forme şi manifestări ale spaimei
3.1. Ipohondrie ÅŸi îngrijorări
3.2. Frici, coÅŸmaruri, temeri
4. Elemente de echilibru ÅŸi asigurare
4.1. Limitatori ai eului
4.2. Superstiţia
4.3. Refularea limbii materne
4.4. Jocuri de asigurare
Bibliografie
Cum înţelege mama ce îi «spune» nou-născutul său?
Ce relaţie este între cântec şi descântec?
Care e semnificaţia imaginii din icoană?
Cine sunt ciclopii din vise şi mitologie?
De ce adoră copiii baloanele şi bomboanele?
Care sunt spaimele noastre profunde?
Care sunt sursele superstiţiilor noastre?
De ce suntem creativi?
Ca părinţi, creşterea copilului ne relevă adevăruri nebănuite despre noi înşine, dar şi despre miturile şi credinţele umanităţii în general.
dr. Speranţa Farca este psihanalist specializat în relaţia mamă–copil, cercetător la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, conf. univ. dr. (asociat) la Departamentul pentru Formarea Cadrelor Didactice al UNArte Bucureşti
Cuprins:
Introducere
Copilul — trăirile şi dezvoltarea sa
I. Angoasa primară
1. Regres din regret
2. Timpul organic şi timpul arhaic
3. Relaţia „mami"–mediu vital
4. Principalele legări din simbioza primară
4.1. Îmbrăţişarea
4.2. Laptele-uniune
4.3. Ochiul, deochiul din frunte
4.4. Preverbalul comunicativ
4.5. Limba maternă — un spaţiu de vieţuire
5. Spaţiul copilului şi corpul mamei
5.1. Casa
5.2. Curtea
5.3. Drumul
5.4. Mişcări de acoperire a spaţiului arhaic
II. Angoasa de abandon
1. Poarta către separare
2. Caracteristici ale separării
2.1. Timpul secvenţial
2.2. Spaţiul separaţiei
2.3. Obiectul-mediu
2.4. Constanţa obiectului
3. Achiziţii specifice separării
3.1. Mişcarea de identificare şi separare
3.2. Controlul sfincterian
3.3. Hrănirea — de la supt către autoservire106
3.4. Gura — rost lipsit de sân
3.5. Limbajul — comunicare întru separare
4. Elemente de sprijin pentru separare
4.1. Trăirile mamei
4.2. Terţul şi importanţa lui în simbioză
4.3. Rolul tatălui în simbioză
5. Jocul
5.1. Jocul şi forma rotundă
5.2. Jocuri de control sfincterian
5.3. Jocurile de motricitate grosieră
5.4. Mâncarea-joc şi jocul cu mâncarea
5.5. Limbajul „an-tan-te"
III. Teama de necunoscut
1. Rolul mamei în conţinerea spaimei
1.1. Comportamente materne de neconţinere 228
1.2. Capacitatea de anticipare a copilului
2. Jocuri de asigurare
2.1. Repetiţii asiguratoare
2.2. Jocuri de prezentare şi de rol
2.3. Surprize şi cadouri
2.4. Absenţe ale jocului şi disfuncţiile sale
3. Cunoaşterea ca apărare în faţa necunoscutului 249
3.1. Transferul
3.2. Învăţarea şi spiritul de cercetare
3.3. Cuminecarea — comunicare
4. Modalităţi sociale de gestionare a spaimei
4.1. Conformismul
4.2. „Haina face pe om"
4.3. Animalul, totemul, masca
4.4. Ritualul
4.5. Interfaţa socială
4.6. Grupări şi apartenenţe
4.7. Metamorfozarea socială a spaimelor individuale
IV. Teama de moarte
1. Deschiderea timpului vremelnic
1.1. Timpuri şi imagini ale morţii
1.2. O nouă polaritate: timp istoric – timp subiectiv
2. Zbaterea mamei între moarte şi nemurire
3. Apărări în faţa morţii
4. Achiziţii şi interese specifice
4.1. Capacitatea de a distinge viul de neviu
4.2. Animismul, tehnicismul şi creativitatea 344
4.3. Simţul timpului şi al istoriei
4.4. Polarizarea afectivă şi importanţa bătrânului
5. Utilitatea simbolicului
5.1. Importanţa basmului
5.2. Caracteristici ale vizualului
V. Angoasa de pierdere a integrităţii corporale
1. Corpul — loc al eului
1.1. Reprezentarea corpului
1.2. Stăpânii corpului
2. Achiziţii în dezvoltare
2.1. Limbajul trupului
2.2. Aderarea la umanitate
2.3. Transformarea spaimei în grijă
2.4. Turnul Babel
2.5. Acţiunea, implicarea, participarea
3. Forme şi manifestări ale spaimei
3.1. Ipohondrie şi îngrijorări
3.2. Frici, coşmaruri, temeri
4. Elemente de echilibru şi asigurare
4.1. Limitatori ai eului
4.2. Superstiţia
4.3. Refularea limbii materne
4.4. Jocuri de asigurare
Bibliografie
Comandă online Ce trăieşte copilul şi ce simte mama lui scrisă de Speranta Farca , Speranţa Farca, tiparită la editura Trei face parte din colecția Psihologie practica. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Ce trăieşte copilul şi ce simte mama lui nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Leacuri pentru frica de necunoscut
Universitara
Speranta Farca
9786062811686
An: 2020
Despre frica de necunoscut
Universitara
Speranta Farca
9786062811679
An: 2020
Boala ca şansă. Cum să descifrăm mesajul ascuns al bolii
Trei
Ruediger Dahlke
9789737072122
568 pagini
An: 2008
12 reguli de viata. Un antidot la haosul din jurul nostru
Trei
Jordan Peterson
9786064005076
424 pagini
An: 2018
Reţete de jocuri. De ce şi cum să te joci cu copilul tău
Trei
Lawrence J. Cohen
9789737076502
384 pagini
An: 2012
Ajută-ţi copilul să revină pe calea cea bună
Trei
Kenneth H. Talan
9789737076786
464 pagini
An: 2013
Copiii care am fost, părinţii are suntem : cum să ne apropiem de copilăria noastră ca să ne conectăm ma
Univers
Beatriz Cazurro, Beatriz Cazzuro
9789733416029
256 pagini
An: 2024
Arta de a le vorbii copiilor : modurile eficiente de a hrăni bunătatea, creativitatea şi încrederea copiil
Univers
Rebecca Rolland, Raluca Contiu
9789733416005
448 pagini
An: 2024
Educaţie fără lupte de putere : cum să fii un părinte calm, ferm şi conectat pentru a creşte un copil r
Univers
Susan Stiffelman..., Susan Stiffelman, Carmen Scarlet
9789733416012
320 pagini
An: 2024
Cum să le vorbim copiilor când nu vor să asculte - Văicăreli, sfidări, certuri, crize şi alte provocăr
Curtea Veche
Julie King, Joanna Faber, Oana Pascu
9786064415356
448 pagini
An: 2023
Primul telefon : ghidul copilului despre responsabilitatea, siguranţa şi eticheta digitală
Gama
de Catherine Pearlman..., Catherine Pearlman
9786060565130
144 pagini
An: 2024
Copiii care am fost, părinţii are suntem : cum să ne apropiem de copilăria noastră ca să ne conectăm ma
Univers
Beatriz Cazurro, Beatriz Cazzuro
9789733416029
256 pagini
An: 2024
Arta de a le vorbii copiilor : modurile eficiente de a hrăni bunătatea, creativitatea şi încrederea copiil
Univers
Rebecca Rolland, Raluca Contiu
9789733416005
448 pagini
An: 2024
Descoperă-te din nou : drumul tău spre fericire, putere şi iubire
EuroPress
Larisa Renar
9786066683173
286 pagini
An: 2024
Arta succesului feminin
Creator
Victoria Marinescu
9786060297604
316 pagini
An: 2024
Educaţie fără lupte de putere : cum să fii un părinte calm, ferm şi conectat pentru a creşte un copil r
Univers
Susan Stiffelman..., Susan Stiffelman, Carmen Scarlet
9789733416012
320 pagini
An: 2024
Cum sa invatam eficient? (Stere Bara)
Athenaeum
Stere Bara
375 pagini
An: 1991
Din psihologia poporului roman
Albatros
D. Draghicescu
480 pagini
An: 1996
Psihologia interculturala. Im pactul determinarilor culturale asupra fenomenelor psihosociale
Universităţii de Vest
282 pagini
An: 2006
Jung
Humanitas
Anthony Stevens
190 pagini
An: 1996
Lavinia
Horion
Mariana Tatomir
114 pagini
An: 1998