Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: nedisponibil LEI
Autor(i): Manfred Dopfner , Franz Petermann , Martin H. Schmidt
Editura: Romanian Psychological Testing Services
Anul apariției: 2010
Nr. pagini: 172 pagini
ISBN: 9789731816340
Categorii: Psihologie, Carte nefolosită, Psihologia copilului
1 STADIUL ACTUAL AL CERCETÄ‚RII
1.1 Diagnosticul diferenţial2 RECOMANDĂRI
1.2 Epidemiologie şi evoluţie
1.3 Tulburări comorbide
1.4 Patogeneză
1.4.1 Influenţe biologice1.5 Programe de prevenţie
1.4.2 Influenţe psihice
1.4.3 Influenţe sociale
1.4.4 Evaluare rezumativă
1.6. Terapia
1.6.1 Programe terapeutice cognitive pentru rezolvarea de probleme/dezvoltarea competenţelor sociale
1.6.2 Programe terapeutice pentru părinţi
1.6.3 Terapia comportamentală a familiei
1.6.4 Programul terapeutic multimodal
1.6.5 Farmacoterapia
1.6.6 Eï¬cienÅ£a terapeutică
1.6.7 întreruperea terapiei
2.1 Recomandări privind diagnosticul şi monitorizarea3 PROCEDURI PENTRU DIAGNOSTIC ŞI TERAPIE
2.1.1 Intervievarea părinţilor şi a educatorului sau a profesorului2.2 Recomandări privind tipul de intervenţie
2.1.2 Investigarea, monitorizarea comportamentului şi evaluarea psihopatologică a copilului/adolescentului
2.1.3 Utilizarea chestionarului în vederea diagnosticării psihice ÅŸi a comportamentului
2.1.4 Diagnostic psihologic suplimentar
2.1.5 Anamneza referitoare la simptomele ï¬ zice ÅŸi diagnosticul somatic
2.1.6 Recomandări pentru monitorizarea evoluţiei
2.3 Recomandări pentru terapie
2.3.1 Consilierea şi intervenţiile la nivelul familiei şi al grădiniţei/ şcolii
2.3.2 IntervenÅ£ii la nivelul grupului celor de aceeaÅŸi vârstă
2.3.3 Terapia cognitiv-comportamentală a copilului/ adolescentului
2.3.4 Terapia medicamentoasă
3.1 Proceduri pentru diagnosticul ÅŸi evaluarea intervenÅ£iei în cazul tulburărilor de comportament antisocial-agresiv4 MATERIALE
3.1.1 DCL-SSV: Scala de diagnostic pentru tulburări de conduită3.2 Metode de terapie pentru tulburări de comportament antisocial-agresiv
3.1.2 EKI: Intervievarea părinÅ£ilor în vederea evaluării interacÅ£iunii părinÅ£i-copil
3.1.3 FBB-SSV/ SBB-SSV: Chestionarului adresat aparţinătorilor pentru tulburări de conduită/ Chestionarul de autoevaluare pentru tulburări de conduită
3.1.4 HSQ-D: Chestionarului adresat părinÅ£ilor referitor la situaÅ£ii problematice în familie
3.1.5 EAS-B/F: Chestionarul de evaluare a comportamentului agresiv în situaÅ£ii concrete
3.1.6 STAXI: Inventarul anxietăţii ca stare
3.1.7 IKOV: Inventarul comportamentului conflictual între părinÅ£i ÅŸi adolescenÅ£i
3.1.8 FEKS: Chestionarul pentru evaluarea controlului copilului
3.2.1 Program terapeutic pentru copiii agresivi
3.2.2 Program terapeutic pentru adolescenţi
3.2.3 Programul terapeutic pentru copiii cu probleme comportamentale de tip hiperchinetic ÅŸi opozant (THOP)
3.2.4 Copilul hiperactiv ÅŸi încăpăţânat
3.2.5 Programul de terapie pentru adolescenţi cu tulburări ale stimei de sine, ale performanţei şi de relaţionare (SELBST)
3.2.6 Programul de prevenÅ£ie a violenÅ£ei în ÅŸcoală
5.1 InformaÅ£ii cu privire la evaluări spontane ÅŸi întrebări despre simptomatologie6 Bibliograï¬e
5.2 Istoricul dezvoltării pacientului şi anamneza tulburării
5.3 Evaluări psihice la începutul terapiei
5.4 Evaluări somatice
5.5 Analiza comportamentală
5.6 Diagnosticul la începutul terapiei
5.7 Scopurile terapiei ÅŸi prognoza
5.8 Planul terapeutic
5.9 Evoluţia terapiei
5.10 Evaluarea efectelor intervenţiei
Diagnosticul şi terapia tulburărilor de comportament-antisocial agresiv la copii şi adolescenţi prezintă o provocare deosebită, pentru că aceste tulburări apar frecvent, au o evoluţie cronică, şi sunt difi cil de tratat. în sistemele de diagnostic este folosit adesea termenul de tulburare de conduită pentru a denumi această grupare de tulburări de externalizare. Adesea acest concept este interpretat greşit, pentru că şi alte tulburări de externalizare ale comportamentului social (de exemplu, retragerea socială sau fobia socială) sunt subsumate acestei noţiuni. în termenul de tulburare de conduită intră tulburarea de comportament opozant (ce este îndreptată spre adulţi, şi nu include acţiuni agresive îndreptate spre aceştia), dar şi tulburări de comportament agresiv (care include manifestarea agresivităţii verbale şi fi zice îndreptate spre persoane sau obiecte), şi comportamente antisociale (ce se referă la încălcarea normelor sociale).
Manualul de faţă este rezultatul muncii de cercetare de o viaţă al autorilor. Acesta se bazează pe recomandările pentru diagnostic şi tratament ale tulburărilor de conduită, aparţinând unor instituţii ştiinţifi ce germane şi internaţionale, în special pe: – Recomandările pentru diagnosticul şi tratamentul tulburărilor de conduită, realizate de Societatea Germană de Psihiatrie şi Psihoterapie pentru Copii şi Adolescenţi împreună cu Organizaţiile de Psihiatrie pentru Copii şi Adolescenţi (2003);
– Recomandările pentru diagnosticul şi psihoterapia tulburărilor de comportament antisocial-agresiv din perioada copilăriei şi adolescenţei (Döpfner & Petermann, 2004);
– Parametri practici pentru evaluarea şi tratamentul copiilor şi adolescenţilor cu tulburare de conduită (The Practice Parameters for Assessment and Treatment of Children and Adolescents with Conduct Disorder) (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 1997)
Manualul se împarte în cinci capitole:
în capitolul unu este prezentat Stadiul actual al cercetării cu privire la simptomatologie, comorbiditate, patogeneză, evoluţie, terapie şi sunt rezumate aspecte relevante referitoare la recomandări.
în capitolul doi sunt formulate Recomandări cu privire la următoarele domenii şi transpunerea lor în practică:
– diagnostic şi evaluare post-tratament (follow-up);
– tipul de intervenţie;
– intervenţii;
în capitolul trei sunt descrise pe scurt Proceduri ce pot fi utilizate pentru diagnostic, tratament şi evaluare post-tratament (follow-up)
Capitolul patru conţine Materiale pentru diagnostic şi follow-up, consilierea părinţilor, farmacoterapie, uşurând astfel transpunerea recomandărilor în practica clinică concretă.
în capitolul cinci sunt ilustrate recomandările pentru practica clinică prin intermediul unui Exemplu de caz. Prezentarea se orienteaza pe punctele principale ale raportărilor către observator din cadrul propunerilor unei psihoterapii încadrate în contextul legitim de îngrijire a pacienţilor.
Capitolele 1 şi 5 sunt elaborate de Franz Petermann. Capitolele 2-4 cuprind materiale şi metode şi aparţin lui Manfred Döpfner şi lui Martin Schmidt. Volumul este completat de un Ghid al comportamentului agresiv (Petermann, Döpfner & Schmidt, 2001), care cuprinde informaţii utile pentru pacienţi, părinţi, profesori şi educatori. Ghidul informează de asemenea despre simptomatică, cauze, desfăşurarea şi posibilităţile de tratament ale acestor tulburări de comportament antisocial-agresiv. Părinţii, profesorii şi educatorii primesc informaţii concrete despre problematica acestor tulburări în familie, şcoală şi grădiniţă, iar adolescenţilor li se dau indicii pentru autoajutor.
Comandă online TULBURARI DE COMPORTAMENT ANTISOCIAL-AGRESIV. MANUAL DE PSIHOTERAPIE PENTRU COPII SI ADOLESCENTI scrisă de Manfred Dopfner , Franz Petermann , Martin H. Schmidt, tiparită la editura Romanian Psychological Testing Services în anul 2010. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul TULBURARI DE COMPORTAMENT ANTISOCIAL-AGRESIV. MANUAL DE PSIHOTERAPIE PENTRU COPII SI ADOLESCENTI nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
101 apărări. Cum se autoprotejează mintea
Trei
Jerome S. Blackman, Jerome S. Blackman
9789737073013
384 pagini
An: 2012
Elefantul din creier. Motivatiile noastre ascunse din viata de zi cu zi
Trei
Kevin Simler, Robin Hanson
9786064010117
528 pagini
An: 2021
Frica de a-ti fi frica. Ghid pentru tratamentul atacurilor de panica si agorafobiei
For You
Andre Marchand, Andree Letarte, Amelie Seidah
9786066393560
272 pagini
An: 2020
Analiza comportamentala din perspectiva psihologiei judiciare, victimologiei si tacticii criminalistice
Pro Universitaria
Ioana Teodora Butoi, Tudorel Badea Butoi, Alexandru Butoi, Catalin Gabriel Put
9786062609986
378 pagini
An: 2019
Rezilienţa emoţională a copiilor : ghid practic pentru cultivarea rezilienţei emoţionale la copiii şi ad
For You
Juliette Ttofa
9786066396264
160 pagini
An: 2024
Vieţile emoţionale ale adolescenţilor
Herald
Lisa Damour, Ph.D., Mihaela Olinescu
9786306550821
288 pagini
An: 2024
Părinţi liniştiţi, copii fericiţi : caiet de lucru cu tine
ZYX Books
Laura Markham, Marta Coso
9786069579053
An: 2024
Abilităţile de comunicare socială în TSA : dincolo de graniţele criteriilor de diagnostic
Presa Universitara Clujeana
Claudia Alina Crişan, Crisan Claudia
9786063718618
354 pagini
An: 2023
Somn usor. Solutii practice pentru copii care adorm fara lacrimi, de la 0 la 5 ani
ZYX Books
Sarah Ockwell-Smith, Teresa Pitman, dr. Jack Newman
9786069572238
320 pagini
An: 2023
Despre memorie - Studii originale de psihologie pedagogică
Aius
Stefan Velovan
9786060921691
106 pagini
An: 2024
Capcanele dependenţei afective : cum să devii un adult echilibrat şi fericit
Philobia
Geneviève Krebs, Ana-Maria Grigoras
9786069707913
184 pagini
An: 2024
Menopauza
Bookzone
dr. Davina McCall, dr. Naomi Potter, Davina Mccall, Naomi Porter
9786303052137
384 pagini
An: 2024
Rezilienţa emoţională a copiilor : ghid practic pentru cultivarea rezilienţei emoţionale la copiii şi ad
For You
Juliette Ttofa
9786066396264
160 pagini
An: 2024
Adevăruri şi mituri despre sănătatea mentală
Trei
Hal Arkowitz şi Scott O. Lilienfeld, Scott O. Lilienfeld, Hal Arkowitz, Daniela Andronache
9786064021960
432 pagini
An: 2024
Opinii sportive
Sport-Turism
Ovidiu Slavu
9786069415078
134 pagini
An: 2024
Lupta cu demonii
Eikon
Stefan Zweig
9786064911308
308 pagini
An: 2024
Despre memorie - Studii originale de psihologie pedagogică
Aius
Stefan Velovan
9786060921691
106 pagini
An: 2024
Matematica si explorarea mediului. Versiune in limba maghiara. Caiet de lucru pentru clasa I
CD Press
Nicoleta Ciobanu, Iliana Dumitrescu, Alina Carmen Birta
9786065283251
88 pagini
Orizontul Trei : roman
Integral
Alexander Hausvater
9786069927328
200 pagini
An: 2024