Disponibilitate:  nedisponibila

Preț:  140,00 LEI

Modalitați de transport:
• 15,90 lei - prin Curier rapid (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)
• 13,90 lei - prin Easybox Sameday (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)

Autor(i):

Editura:

Colecția: Tratate si cursuri universitare

Anul apariției: 2011

Nr. pagini: 1340 pagini

ISBN: 978-973-127-394-5

Categorii: Drept

Descriere

Tratatul de fata constituie prima analiza teoretica si practica aprofundata a institutiei publicitatii imobiliare si, in special, a noilor reguli de carte funciara cuprinse in Legea nr. 7/1996 a cadastrului si publicitatii imobiliare, republicata, cu modificarile ulterioare.

Spre deosebire de vechile registre de transcriptiuni si inscriptiuni imobiliare, ale caror functii sunt limitate, iar neajunsurile cauzate de inexistenta unui sistem complet si eficient de publicitate sunt evidente, sistemul de carte funciara asigura nu numai publicitatea integrala, dar si eficacitatea juridica sporita, cvasicompleta, deoarece se bazeaza pe reguli fundamentale diferite, in special pe principiul relativitatii inscrierilor, principiul legalitatii si principiul publicitatii materiale, adica principiul achizitiv de drepturi reale imobiliare in favoarea tertilor dobanditori cu titlu oneros si care s-au intemeiat cu buna-credinta pe cuprinsul cartii funciare. Gratie acestor principii este garantata nu numai securitatea statica, dar si securitatea dinamica a circuitului civil, iar creditul ipotecar imobiliar este salvat, fiind facilitat de existenta unor evidente clare, precise si usor de verificat.

In sistemul actual inscrierile avand ca obiect drepturile tabulare nu au efect translativ sau constitutiv de drepturi, insa aceasta grava lacuna, precum si alte deficiente ale reglementarii actuale au fost remediate de Noul Cod civil (Legea nr. 287/2009), care reaseaza, pe baze noi, moderne, regimul de carte funciara, in acord cu tendintele din dreptul comparat, dar si cu exigentele sporite ale principiului securitatii juridice.

Tratatul, distins cu doua premii importante - Premiul "Andrei Radulescu" al Academiei Romane pe anul 2006 si Premiul "Mihail Eliescu" pe anul 2006 al Uniunii Juristilor din Romania si a Societatii Academice "Titu Maiorescu" -, se adreseaza deopotriva teoreticienilor si practicienilor, masteranzilor si doctoranzilor, inclusiv studentilor in drept care doresc sa aprofundeze cunostintele de drept tabular si sa cunoasca, in mod amanuntit, particularitatile regulilor de carte funciara.


Comandă online Tratat de publicitate imobiliara. Vol. I si Vol. II, editia a II-a revazuta si adaugita la 140,00 lei scrisă de Marian Nicolae, tiparită la editura Universul Juridic face parte din colecția Tratate si cursuri universitare. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Tratat de publicitate imobiliara. Vol. I si Vol. II, editia a II-a revazuta si adaugita nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.