Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 19,62 LEI
Autor(i): Botezatu Carmen - Elena
Editura: Vladimed - Rovimed
Anul apariției: 2011
Nr. pagini: 128 pagini
ISBN: 978-606-583-203-9
Categorii: Nivel primar, Învățamânt - Educație, Niveluri educationale
Primul motiv, cel al propriei fiinţe umane, vine din necesitatea
de a-l cunoaste mai bine pe Dumnezeu, de a-mi îmbogăţi zestrea
spirituală şi de a-mi defini propria identitate. Opţiunea pentru
educaţia religioasă pleacă de la credinţa că educaţia este o operă de
spiritualizare, este o religie a viitorului, pentru ca ea cuprinde
�partea cea bună�, esenţialul, de care crestinul ortodox are nevoie.
Cultura europeană, a devenit cu trecerea vremii o cultură
care tinde să elimine pe Dumnezeu din realitatea obiectivă pentru a pune
în locul Său omul. Educaţia religioasă a devenit un subiect din ce în
ce mai controversat în ultima vreme. Religia şi credinţa au devenit
subiecte tabu, iar intr-o lume în care influenţa mass-media, a muzicii
occidentale şi a filmelor hollywoodiene îşi pune amprenta din ce în ce
mai puternic, faptul că eşti credincios trebuie păstrat secret astfel
încat să nu devii ţinta glumelor şi ironiilor prietenilor sau colegilor
de şcoală. Fără îndoială, fiecare om se raportează la realitate în mod
pragmatic, prin voinţă, acţiune, dar şi la nivel spiritual, prin
credinţă şi atitudine. Cred ca educaţia religioasă ar trebui sa
constituie un mijloc de promovare a drepturilor omului, un mijloc de
cunoaştere a trecutului istoric şi a valorilor culturale produse de
creştinism vreme de două milenii.
Educaţia religioasă poate fortifica fiinţa şi o poate
orienta înspre ţinte autentice. Poate că prima sarcină a educaţiei
religioase rezidă în formarea bunului creştin, capabil de a cunoaşte şi
de a venera valorile sacre. Suntem creştini, prin integrarea noastră
într-o traditie şi apoi prin Sfântul Botez, dar devenim creştini prin
conduitele învăţate zi de zi. Prin educaţia în spirit religios ne
informăm cu privire la propriile referinţe religioase, dar ne şi formăm
conduite pe măsura valorilor sacre interiorizate.
Celălalt motiv dedicat alegerii temei mai sus menţionate,
vine dintr-o situaţie problematică reală a clasei de elevi la care
activez în acest an şcolar. Elevii clasei mele, a II-a C, aparţin a
două religii diferite. Unii sunt de religie ortodoxă, iar ceilalti sunt
membri ai unei bisericii neoprotestante, mai exact, adventisti. Copiii
ortodoxi sunt reticenţi în ceea ce priveşte socializarea cu colegii lor
de religie adventistă. Aceştia, la rândul lor, se simt marginalizaţi,
dovadă că nici ei nu stabilesc relaţii de prietenie sau de colegialitate
normale cu restul elevilor.
Dată fiind această situaţie, am ales acestă tema de
licenţă, în speranţa găsirii unor soluţii la problema prezentată,
considerand-o o provocare, pentru mine, ca formator al acestei clase de
elevi. Uneori rolul meu a fost doar de a observa anumite comportamente
în timpul lecţiilor de religie ţinute de domnul profesor. Menţionez că
am colaborat cu domnul profesor de religie al clasei.
Urmărim ca prin lecţiile de religie, precum şi prin unele
lecţii din manualul de limba şi literatura română cu teme religioase sau
prin intermediul orelelor de consiliere să-i ajutăm pe elevii clasei a
II-a să relaţioneze bine între ei. Doresc, de asemenea, să nu mai existe
aceste bariere de comunicare şi relaţionare între ei, legate de faptul
că exprimă apartnenţa la două culturi religioase diferite. Disciplina
abilităţi practice construită în jurul religiozitatii are şi ea un
caracter integrativ şi interdisciplinar, urmărind ca prin realizarea ei,
elevul să îşi manifeste expresivitatea şi personalitatea aşa cum
doreşte.
Menţionez rolul bine definit al disciplinei religie, de
integrator cultural şi de factor de formare a conştiinţei şi al
comportamentului persoanei. Prin intermediul acestor ore, elevul are
acces la noi semnificaţii şi valori, la răspunsuri specifice privind
viaţa concretă şi sensul existenţial, la perspective de scurtă sau de
lungă durată (Cucoş, C, 2009). Prin raportare la valorile religiei, în
general şi al credinţei creştine, în special, elevul poate evita
formarea unor viziuni fixe, îngrădite asupra existenţei umane, cum ar fi
cea dată doar de ştiinţă.
Se ştie că vârsta copilăriei mici este cea mai permisivă şi
mai modelabilă dintre toate ipostazele psihogenetice. De pildă,
pedagogul Maria Montessori afirma că �fiinţa umană se caracterizează
printr-un impluls organic către dezvoltare prin autoformare. Acest
impuls se manifestă ca dupa un plan divin. Copilul, asemenea unui burete
absoarbe din jur ceea ce îi este necesar, asimilând ceea ce îi propune
exteriorul.� Acest principiu este valabil şi pentru realizarea educaţiei
religioase.
Educaţia religioasă trebuie realizată în familie, în
biserică şi în şcoală. Aceasta se realizează iniţial în familie, apoi în
şcoala şi în biserică. Aceasta înseamnă transmiterea de la parinţi la
copii a credinţei în Dumnezeu, a sentimentului religios. Dacă părinţilor
le lipseşte credinţa în Dumnezeu, copiii au o mare problemă, pentru ca
trebuie să şi-o însuşească din altă parte. In al doilea rând educaţia
religioasă se face în scoală, prin intermediul orelor de religie,
predate de un profesor sau preot profesor. Elevii se pot ataşa de
sentimentul religios, fie ca o completare la ceea ce au de acasa, fie ca
o adaugire, ca ceva nou la bagajul lor de cunoştinţe.
Comandă online Educatia religioasa in invatamantul primar la 19,62 lei scrisă de Botezatu Carmen - Elena, tiparită la editura Vladimed - Rovimed în anul 2011. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Educatia religioasa in invatamantul primar nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Matematika v I klasse
PROSVESHENIE
M. I. Moro
319 pagini
An: 1974
Clasa a III-a si Metoda grafica
Lizuka Educativ
Aurelia Arghirescu, Ramona-Mioara Cirstea-Tudor
9786068714981
48 pagini
An: 2023
Sa Dezlegam Tainele Textelor Literare - Clasa a IV-a
Carminis
Rodica Birau, Paula Ilie, Mihaela Cimpoeru
9739729517
224 pagini
An: 1995
Stiinte ale naturii, Clasa a IV-a, Semestrul al II-lea
Art
Nicolae Ploscariu
64 pagini
An: 2016
Educatie Civica. Teorie si Exercitii. Clasa a III-a
CD Press
Daniela Barbu, Cristiana Ana-Maria Boca
9786065282599
96 pagini
An: 2015
Invatam sa socotim. Adunarea si scaderea
Lizuka Educativ
9786306570218
An: 2024
A matematikai analizis elemei (Elemente de analiza matematica, Clasa a XI-a liceu, sectia reala)
Didactica si Pedagogica
Nicolae Dinculeanu, Eugen Radu
320 pagini
An: 1970
Sarbatoarea matematicii. Metoda grafica de la clasa a IV-a la clasa a V-a. 111 probleme care se rezolva prin m
Lizuka Educativ
Aurelia Arghirescu, Aurel Ionescu
9786306570171
56 pagini
An: 2024
Scoala de Vara Amfiteatrul Studentiei (Universitatea din Craiova - Facultatea de Mecanica)
Sitech
Dumitru Ilie
209 pagini
An: 2018
Limba si literatura romana, Auxiliar pentru clasa a VII-a
Delfin
301 pagini
An: 2015
Probleme de algebra si analiza matematica (Teste grila) Admitere la Facultate
Universitaria Craiova
Petre Stavre
114 pagini
An: 2000
Probleme de matematica pentru Bacalaureat
Valeriu
MIHAI POPESCU, V. Schneider
158 pagini
An: 1999
Sociologie. Manual pentru clasa a X-a
Didactica si Pedagogica
Virgiliu Constantinescu
144 pagini
An: 1991
Limba si Literatura Romana - Ghid complet pentru evaluarea nationala 2017, Clasa a VIII-a
Delfin
Adrian Nicolae Romonţi
470 pagini
An: 2017
Chimie - Curs si lucrari practice pentru Facultatea de Electrotehnica
Reprografia Universitatii din Craiova
Al. Popescu
206 pagini
An: 1991