Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 32,95 LEI
Autor(i): Michel Houellebecq
Traducător(i): Daniel Nicolescu
Editura: Polirom
Colecția: Biblioteca Polirom
Anul apariției: 2011
Nr. pagini: 408 pagini
ISBN: 9789734619504
Categorii: Literatura franceza, Literatura universala, Beletristică și critică
Michel Houellebecq este autorul bestsellerurilor: Platforma (Polirom, 2003), Extinderea domeniului luptei (Polirom, 2005) si Particulele elementare (Polirom, 2006). Romanul Harta si teritoriul (2010), distins cu Premiul Goncourt, este o imagine in raspar a lumii artei contemporane si a caracterului profund comercial al productiilor sale, ce-si vehiculeaza la nesfirsit amalgamul de clisee. Deopotriva clasic si modern, Harta si teritoriul (2010) este romanul unui scriitor ajuns la maturitate, care mediteaza cu o detasare ironic-melancolica asupra starii lumii si a fiintelor ce o populeaza. Naratiunea urmareste parcursul biografic si creativ al lui Jed Martin, un artist mizantrop care devine faimos in intrega lume datorita fotografiilor de harti realizate pentru Ghidurile Michelin si a ciclului sau de portrete infatisind meserii. Contrar tuturor asteptarilor, arta sa conceptuala, lipsita de orice suflu cultural, se dovedeste a fi un mare succes comercial. Printr-o magistrala punere in abis, povestea ia o intorsatura insolita cind Michel Houellebecq, care ii pozeaza lui Jed pentru portretul infatisind meseria de scriitor, devine personaj al propriului roman si este omorit cu un sadism cutremurator in casa lui din Loiret. „In Harta si teritoriul se afla toate elementele care i-au consolidat succesul lui Michel Houellebecq: ipostazierea ironica a societatii contemporane, lipsa dezolanta a dialogului, ca sa nu mai vorbim de opiniile transante despre arta, dragoste, dorinta, sexualitate, prostitutie si alcool.” (Le Figaro) „Harta si teritoriul se ofera cititorului ca un autoportret fin lucrat, extravagant si sarcastic, respirind un aer melancolic familiar, palpabil. Melancolia a devenit tonalitatea dominanta si, privit prin ea, pesimismul lui Houellebecq capata un aer tenebros.” (Télérama)
Comandă online Harta si teritoriul la 32,95 lei scrisă de Michel Houellebecq Daniel Nicolescu, tiparită la editura Polirom. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Harta si teritoriul nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Este un alt fel de scris decât tradiţionalul Houellebecq. Personal, mi-a plãcut/ dat de gândit mai mult celãlalt Houellebecq, însã cel din „Harta şi teritoriul” te ţine în suspans, ştie sã se joace cu nervii tãi, te face dependent de lecturã, fãrã a pierde din tradiţionalul sarcasm, presãrat parcã aici cu mai multã amãrãciune ca de obicei. Intriga se desfãşoarã în mediul artistic contemporan folosit ca motiv pentru a critica diverse aspecte ale societãţii: dominaţia banului, vulgaritatea, impostura mediaticã etc. Personajul principal, Jed Martin, este un pictor/fotograf mizantrop care cunoşte succesul dupã realizarea unei serii de colaje pornind de la hãrţile Michelin. Aceastã etapã este urmatã de una pur picturalã în care Jed face portretele unor personalitãţi modern, ceea ce îi definitiveazã succesul artistic şi îi îngroaşã semnificativ contul bancar. Surpriza: Houellebecq este personaj în propriul roman. Jed îl contacteazã pentru a-i scrie prefaţa la catalogul de lansare a colecţiei. De la prima întâlnire se naşte o afinitate ciudatã între cei doi artişti aproape autişti când vine vorba de relaţionarea cu lumea. "Un tableau... dit pensivement Houellebecq. En tout cas, j’ai des murs pour l’accrocher. C’est la seule chose que j’aie vraiment, dans ma vie: des murs." Paralel, se dezvoltã o altã relaţie, chiar mai dificilã decât cea cu un extraterestru ca Houellebecq: Jed îşi descoperã tatãl, un arhitect de succes care limitase la minimul utilitar legãtura cu fiul sãu dupã sinuciderea soţiei (mama lui Jed). In carte sunt douã întâlniri cu moartea: cea a tatãlui lui Jed şi cea a lui... Houellebecq! Da, Houellebecq este ucis în propria carte! Si romanul continuã dupã acest moment. Când metroul a ajuns în staţia unde cobor ca sã mã duc la serviciu tocmai ajunsesem în acest punct al romanului. A TREBUIT sã termin cartea la serviciu în ziua aceea pentru cã pur şi simplu nu am mai putut-o lãsa din mânã! Este ca atunci când te trezeşti prea devreme dintr-un vis şi vrei sã adormi la loc sperând ca visul sã continue. Singurul avantaj cu o carte, e cã visul chiar poate continua (dacã îţi doseşti cartea dupã laptop ca sã nu se sesizeze lumea de la serviciu şi sã poţi continua lectura). Nu voi dezvãlui foarte mult ce se întâmplã dupã momentul asasinãrii lui Houellebecq (din carte) pentru cã acele pagini sunt unele dintre cele mai captivante. Stilul cãrţii se schimbã foarte mult, devenind un fel de thriller poliţist pe care Houellebecq (autorul) îl struneşte excelent şi te ţine cu sufletul la gurã pânã la final. „Harta şi teritoriul” pãstreazã, în mare, acelaşi stil foarte lucrat, fãrã înflorituri, neutru, tipic pentru Houellebecq, care vrea sã lase cât mai mult impresia de obiectivitate, de realism. Houellebecq recurge chiar la unele artificii noi în acest roman: copiazã pasaje din wikipedia (copiate acolo la rândul lor din enciclopedii –despre nu ştiu ce specie de muscã- sau de pe site-urile primãriilor –despre istoria suburbiei Beauvais) care se simt ca o grefã de text strãin. Este ca o paralelã a operei lui Jed, formatã în principiu pe ideea de colaj, de alãturare de obiecte non-artistice care devin artistice atunci când sunt puse într-un context adecvat. O lecţie despre cum utilitarismul dispare pentru a servi artisticului. De aici, probabil, şi titlul romanului cu comentariul lui Houellebecq cã harta devine mai interesantã decât teritoriul. Reprezentarea realitãţii este mai pasionantã decât realitatea însãşi. Dupã descrierea unei lumi care şi-a pierdut autenticitatea, finalul romanului dã o dimensiune oarecum metafizicã şi melancolicã ironiei la adresa societãţii, pornind de la simptomele deviante ascunse de aparenţa trivialã a unei societãţi de consum. Aduce cumva cu acel „cultiver son jardin” al lui Voltaire. Cred cã este cel mai optimist sfârşit de roman pe care l-am citit pânã acum la Houellebecq. Totuşi el nu mai e acolo sã-l trãiascã. „...il se demanda fugitivement ce qui l’avait conduit à se lancer dans une représentation artistique du monde, ou même à penser qu’une représentation artistique du monde était possible, le monde était tout sauf un sujet d’émotion artistique, le monde se représentait absolument comme un dispositif rationnel, dénué de magie comme d’intérêt particulier.” „Lui-même avait été distingué, moins d’une mois auparavant, par la loi de l’offre et de la demande, la richesse l’avait soudain enveloppé comme une pluie d’étincelles, délivré de tout joug financier, et il se rendit compte qu’il allait maintenant quitter ce monde dont il n’avais jamais véritablement fait partie, ses rapports humains déjà peu nombreux allaient un par un s’assécher et se tarir, il serait dans la vie comme il l’était à présent dans l’habitacle à la finition parfaite de son Audi Allroad A6, paisible et sans joie, définitivement neutre.” „Il était tellement désœuvré que, depuis quelques semaines, il s’était mis à parler à son chauffe-eau. Et le plus inquiétant –il en avait pris conscience l’avant-veille- était qu’il s’attendait maintenant à ce le chauffe-eau lui réponde. [...] Il était, en somme, son plus ancien compagnon.”
Intervenții 2. Urme
Polirom
Michel Houellebecq
9789734683253
272 pagini
An: 2021
Particulele elementare (ediție de buzunar)
Polirom
Michel Houellebecq
9789734625598
348 pagini
An: 2012
Extinderea domeniului luptei (ediție de buzunar)
Polirom
Michel Houellebecq
9789734660179
192 pagini
An: 2016
Câteva luni din viaţa mea : octombrie 2022 - martie 2023
Polirom
Michel Houellebecq, Gabriela Vieru
9789734696345
136 pagini
An: 2023
Harta şi teritoriul (ediţie de buzunar)
Polirom
Michel Houellebecq
9789734670192
400 pagini
An: 2017
Orele
Polirom
Michael Cunningham
973-681-244-8
240 pagini
An: 2003
Fata cu cercel de perla
Polirom
Tracy Chevalier
973-681-283-9
312 pagini
An: 2003
O casa la capatul lumii
Polirom
Michael Cunningham
496 pagini
An: 2005
Povestea unui idiot spusa de el insusi
Polirom
Felix de Azua
973-46-0490-2
180 pagini
An: 2006
Poarta coliviei
Polirom
Katie Hickman
9789734611447
480 pagini
An: 2008
Din stihurile jupanului Francois Villon (Ilustratii de Val Munteanu)
Francois Villon
78 pagini
An: 1980
Manastirea din Parma
Eden
Stendhal
508 pagini
An: 1992
Oglinda de la hotarul Cetii Lazar
Univers
Andre Malraux
181 pagini
An: 1978
Labirintul lumii (III) Ce? - Eternitatea
Univers
Marguerite Yourcenar
298 pagini
An: 1993
L ile mysterieuse
E.E.P.R. Paris
Jules Verne
264 pagini
An: 1992
Desertul tatarilor
Univers
Dino Buzzati
224 pagini
An: 1996
Aventura unui fotograf in La Plata
Echinox
Adolfo Bioy Casares
144 pagini
An: 1997
Drumuri si raspintii
Univers
Feodor Abramov
310 pagini
An: 1976
Din stihurile jupanului Francois Villon (Ilustratii de Val Munteanu)
Francois Villon
78 pagini
An: 1980
Manastirea din Parma
Eden
Stendhal
508 pagini
An: 1992
Inchisoarea noastra cea de toate zilele, Volumul al II-lea (1953-1955)
Albatros
Ion Ioanid
366 pagini
An: 1991
Desertul tatarilor
Univers
Dino Buzzati
224 pagini
An: 1996
Aventura unui fotograf in La Plata
Echinox
Adolfo Bioy Casares
144 pagini
An: 1997
Un trecut deocheat sau schimbarea la fata a Romaniei
Biblioteca Apostrof
Marta Petreu
436 pagini
An: 1999
Imaginarul violent al romanilor
Humanitas
Ruxandra Cesereanu
578 pagini
An: 2016