Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 44,00 LEI
Autor(i): Adriana STEFANEL
Editura: Institutul European
Colecția: ACADEMICA
Anul apariției: 2014
Nr. pagini: 258 pagini
Categorii: Sociologie
Din Cuprins: Prezentul volum isi propune sa ofere, printr-o intemeiere teoretica si un model aplicativ, cheia de lectura a imaginarului politic colectiv asociat deciziei de vot intr-o societate aflata la inceputul vieții sale democratice. Departe de a fi o batalie ideologica sau o confruntare de proiecte economice si sociale, in spatiul imagologico-mediat campania electorala este mai curand conceputa si perceputa ca o lupta "corp la corp" intre candidati care utilizeaza structurile narative ale imaginarului colectiv pentru a-si transmite mesajul. Astfel, armele, regulile, si, nu in ultimul rand, rezultatul duelului, sunt dependente, intr-o covarsitoare masura, de jocul de interactiune conflictuala dintre doua imagini (construite discursiv), in care primeaza imaginarul impartasit de politicieni si publicul caruia acestia se adreseaza; in acest context, conteaza mai putin optiunile tematice si strategiile de argumentare folosite de actorii politici aflati in competitie. Investirea mitologica devine astfel o necesitate electorala, iar activarea structurilor narative, a imaginarului social, a miturilor fundamentale ("Eroul Salvator", "Varsta de Aur", "Unitatea si Complotul"), dar si inventarea "din mers" a altora noi ("Mitul Tehnocratului", "Sindromul Elena Ceausescu", "Mitul luptei anticomuniste" etc.), devin parti din ce in ce mai importante ale comunicarii electorale. Pentru a convinge, sau, cel putin pentru a seduce electoratul, actorul politic trebuie sa adopte retorica imaginarului, sa apara in imprejurari exceptionale, care sa-l legitimeze ca Erou si care sa-l transforme pe adversarul sau intr-o intruchipare a Raului. Adriana Stefanel
Comandă online Imaginarul colectiv al electoratului : O perspectiva imagologica asupra campaniei electorale la 44,00 lei scrisă de Adriana STEFANEL, tiparită la editura Institutul European face parte din colecția ACADEMICA. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Imaginarul colectiv al electoratului : O perspectiva imagologica asupra campaniei electorale nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Psihosociologia comunitatilor virtuale religioase
Institutul European
NICULITA, Zenobia
978-973-611-781-7
268 pagini
An: 2011
Povestea si Sacrul. Cautarea sensului in dinamica sociala a prezentului. O privire antropologica
Institutul European
Andra Samson
9786062402532
229 pagini
An: 2019
Optimizarea diagramelor de croire
Institutul European
Ioan Maxim
9789736115578
198 pagini
An: 2008
Realitate istorica si imaginatie. Romanul britanic si american postmodern
Institutul European
PATRASCU, Ecaterina, PATRASCU, Ecaterina
9789736116346
318 pagini
An: 2009
Teorii versus ideologii politice
Institutul European
Cecilia Tohaneanu
9789736118777
356 pagini
An: 2012
Exercitiul distantei. Discursuri, societati, metode
Nemira
Sorin Antohi
334 pagini
An: 1998
Teoreticieni ai civilizatiei
Stiintifica
Nicolae Bagdasar
180 pagini
An: 1969
Politici de sanatate in cadrul Uniunii Europene (Eugen Blaga)
Universitatea din Bucuresti
Eugen Blaga
71 pagini
An: 2005
Introducere in comportamentul organizational
Sitech
Daniela Popescu
282 pagini
Pshosociologia organizarii si a conducerii
Politica
270 pagini
An: 1974