Disponibilitate:  în 7 zile

Preț:  49,00 LEI

Modalitați de transport:
• 15,90 lei - prin Curier rapid (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)
• 13,90 lei - prin Easybox Sameday (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)

Autor(i):

Editura:

Anul apariției: 2017

Nr. pagini: 392 pagini

Tip copertă: brosata

ISBN: 9786064003164

Stare: nefolosita (noua)

Categorii: Invatamant / Educatie, Carte nefolosită

Descriere

Unii cred că rostul educației formale este pregătirea tinerilor pentru adaptarea lor la permanentele schimbări socio-economico-financiare și la diversele mode profesionale, iar alții cred că rostul acesteia este acela al reușitei la examenele și testările naționale. Ne gândim foarte puțin (și foarte puțini) la stimularea curajului individual ca sens primordial al educației. Este pe cât de curios, pe atât de surprinzător faptul că nu găsim în rețeaua conceptuală a științelor educației curajul, ca necesară preocupare în formarea tinerelor generații.

Credem însă că este momentul să avem în vedere această dimensiune a existenței și comportamentului nostru, preocupându-ne de formarea unor persoane curajoase, în măsură să fie ele însele capabile să înfrunte demn provocările vieții. Este pe cât de nobil, pe atât de necesar să urmărim fortificarea încrederii în capacitatea lor de a lupta deschis și principial cu problemele ei, împotriva obrăzniciei, diletantismului, trivialității și aroganței și de a avea puterea să respingă impostura și să apere principiile sănătoase ale vieții.
- Autorul

Gabriel Albu este profesor universitar doctor la Departamentul Științele Educației al Facultății de Litere și Științe din cadrul Universității Petrol-Gaze din Ploiești. Este autor sau coautor al peste 20 de volume, dintre care: Grijile și îngrijorările profesorului (2013), Introducere într-o pedagogie a libertății (1998) și În căutarea educației autentice (2002).


Cuprins

Introducere

Capitolul  I. Abordări ale curajului
A. Abordarea filosofică
B. Abordarea sociologică
C. Abordarea psihologică
D. Abordarea etic‑axiologică

Capitolul  II. Forme de manifestare ale curajului
A. Curajul de a fi noi înşine
B. Curajul de a ne recunoaşte imperfecţiunea
C. Curajul de a ne urma, uneori, intuiţia
D. Curajul de a gândi şi acţiona cumpătat, cu răbdare, într‑o lume agitată, grăbită, neliniştită, zgomotoasă
E. Curajul de a dărui
F. Curajul de a înfrunta vulgaritatea

Capitolul  III. Câteva întruchipări semnificative ale curajului

A. Socrate din Atena
B. Iisus din Nazaret
C. Jean‑Jacques Rousseau
D. Friedrich Nietzsche
E. Sigmund Freud
F. Mahatma Gandhi
G. Albert Einstein

Capitolul  IV. Educaţia şi curajul
A. Educaţie, control, supunere, curaj
B. Educaţie, aleatoriu, incertitudine, curaj
C. Schiţă pentru o pedagogie a curajului

Posibile concluzii
Summary
Résumé
Bibliografie
Contents
Table des matières


Comandă online Introducere într-o pedagogie a curajului la 49,00 lei scrisă de Gabriel Albu, tiparită la editura Trei în anul 2017. Cartea poate fi livrată în circa 7 zile cu plata ramburs sau online cu cardul.